nuff !

Monday, February 27, 2012

tunang plus kawen

Hola !
hehehe lama gilos x hapdate belog ok.sangat bersawang.

ape nak cite eh ? ok last post kita pasal merisik kan ? (ok fine! x berapa nak last)
so sekarang kita dah selamat jadi tunangan orang. (wahh ayat tau!)
orang cakap afta tunang x de beza kan ? no no no ! haha for me afta tunang banyak perbezaan and perubahan dalam relationship. (tak leh cite lebih nanti ada orang munn baca! haha)

but now saya lebih mensibukkan diri googling and searching for my wedd.memang lah lama lagi
tapi peruntukkan kene ada kan ? act dah bole nikah da kteorang ni hahah (gila gatal) just kehendak tu ngengada kan nak itu nak ini. okay fine saya cerewet sikit.eh ! tak! bukan cerewet melehhh sikit je.

ikutkan wedd planner dah ado.tp gatal nak try yang lain nak buat comparison lah konon kan supaya tidak menyesal dikemudian hari hahaha
but weoll senang hati jugak lah at dis time tak yah pening fikir pasal barang hantaran(hantar belanja) sebab weoll dah buat sekali hari tu. reason buat sekali ?? opkos lah nak jimat belanja.malas lah baru buat hantaran pastu nak buat lagi.better sekali naik..hehe so mase nikah just bawa mas kahwin,batal air sembahyang and barang menggatal haha. lagi pun kita dlm pada mase sama tak payah banyak fikir dah.just focus duit hantaran and majlis je (MIA) and untuk saya boleh standby duit set bilik pelamin and etc etc. and duit yang sepatutnya buat hantaran kita boleh buat majlis kan ? tak gitu sayang ? smart di situ ;p . me plan nak bawa gadget (mase nikah) nak cukup kan semua gadget.tp fikir balik sekarang pun bole beli kenapa nak tunggu mase nikah nanti ? hahaha selalunya my kazen bawa handphone, dslr etc.
me tak sure nak buat apa lagi. dalam pemikiran. erk !

ok balik asal! sebenarnya barang hantaran tu pun weoll beli sendiri means MIA barang dia saya barang saya.senang ape nak beli je haha.pedulik lah apa orang nak cakap kan bukan duit korang saya sentuh.tapi kan cara ni memang berkesan.fair gitu.start dari along lagi kteorang amal kan buat mcm ni.cumanya mase along 2 kali hantaran.angah sekali naik.so saya folo lah angah sekali naik, sebab nampak penjimatan disitu.lagi satu if kita buat kat dewan ke hotel (selain umah) mana nak letak barang semua kan ? sapa nak jaga barang hantaran tu ? malas fikir sekali naik je lah.mase reception enjoy je lah heheh tak yah risau barang and tak yah susah kan orang suoh jage brg. barang weoll beli every month.mula mula malas nak start tapi MIA pandai dia start ngan cincin. bila benda yang penting dah ado jadi semangat lah kan ? begitu jugak untuk urusan kawen ni.FYI emas batal air semayang weoll dah beli dah.lagi pun harga emas makin naik kan ? pitamss lah nak kejar yang berat and nampak.hahaha. yess saya tak suka emas.tapi dalam upacara atau adat perkahwinan saya nak emas.sebab afta dis mebi saya dah tak beli emas dah kan ? atleast ado ! tak nak orang tengok kita macam tak mampu pakai emas. hahahah ewah !

So sekarang ni weoll still dalam planning nak buat ape majlis macam mana.fyi saya tak boleh tidur malam tadi.omg ! teruk sangat saya ni hahaha fikir macam macam tau haha ovah di situ (memang orang cakap kau ovah pun aen) and my frend pun ade lah 2 3 orang tanya pendapat and minta pandangan saya untuk majlis dorang nanti. (saya suka share story ngan orang)  haha sharing is caring kan ? but i know setiap orang ada cara dorang sendiri. mana yang sesuai and tidak menyusahkan kan. pape pun saya always doa kan kawan kawan saya hepi macam saya jugak.  hugssss !

nanti kita sambung ya.mcm banyak nak cakap ni hahaha





www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment